Новини Лановець та району

На якій вулиці у Тернополі водії найбільше перевищують швидкість. Дізналися, як працюють камери

На якій вулиці у Тернополі водії найбільше перевищують швидкість. Дізналися, як працюють камери

На якій вулиці у Тернополі водії найбільше перевищують швидкість. Дізналися, як працюють камери

Автор:

Ірина БЕЛЯКОВА

  • На понад 5 млн грн. поповнять бюджет порушники швидкісного режиму.  
  • Яка з п’яти камер, розташованих у місті, зафіксувала найменше порушень, а де «шумахерів» в десятки разів більше, аніж на інших ділянках дороги?
  • Де у Тернополі можуть з’явитись нові камери вже у 2022-му році?

За неповних три місяці роботи у Тернополі за перевищення швидкості, яке зафіксували камери відеофіксації порушень ПДР у Тернополі, склали 15 тисяч 34 постанови. Про це повідомили в управлінні патрульної поліції області, посилаючись на дані Департаменту ПП.

Точної суми штрафів, яку заробили порушники, у патрульній поліції не назвали. Проте, якщо врахувати, що у межах міста лишень одиниці дозволяють собі перевищувати швидкість на 50 км/год і більше, загальна сума накладених штрафів — від 5 млн 111 тис грн. Всі гроші, які сплатять водії, йдуть до держбюджету.

Камера на одній з п’яти ділянок у Тернополі побила усі можливі рекорди за кількістю зафіксованих порушень. Де саме, читайте. Як і про те, де в обласному центрі у 2022-му планують встановити нові камери.

Нагадаємо, чотири камери відеофіксації порушень ПДР працюють у Тернополі вже від 8 жовтня 2021 р. Ще одну, біля «Літака», запустили невдовзі.

Як працюють ці камери, пояснив начальник управління патрульної поліції в області Богдан Шевчук.

— Прилад зафіксував подію — порушення. Система в автоматичному порядку надсилає подію користувачу (уповноваженій особі розглядати адміністративні правопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, який звіряє усі дані, які підтягнула система з метаданими (фото/відео), — пояснив Богдан Шевчук. —  Якщо все вірно, уповноважена особа накладає електронний цифровий підпис на електронну постанову, після чого система надає постанові серію та номер.

Як оплатити штраф і зменшити суму вдвічі?

У разі, якщо не співпадають державний номерний знак, марка/модель, погано видно номер, інший колір тощо - уповноважена особа відхиляє дану подію з вказанням причини відхилення, пояснив головний патрульний краю.

Допустима швидкість в межах міста 50 км/год. У разі перевищення встановлених обмежень швидкості руху понад 20 км/год – штраф 340 грн. На 50+ км/год — 1700 грн. Відповідальність за порушення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів визначається частинами 1 та 3 статті 122 КУпАП.

— Штраф зменшується на 50 відсотків, якщо його сплачено протягом 10 банківських днів з моменту отримання постанови, — пояснив Богдан Шевчук. — Якщо ви не слпатили протягом 15 днів, сума подвоюється. Через 30 днів передається до виконавчої служби. 

Щоб оплатити штраф, можна перейти за посиланням по QR-коду, який зазначено на лицьовому боці постанови, скористатись платіжними інструментами на сайті МВС, в електронному кабінеті водія або в за стосунку «Дія», а також платіжними системами та сервісами, які діють в Україні на законних підставах. В тому числі – послугами банків.

Зона дії ефективної роботи камер — приблизно 30 м

Камери вночі працюють настільки ж ефективно, як і вдень, на Злуки в обидва боки фіксує всі смуги руху, а максимальна швидкість, яку камера не зафіксує — це 250 км/год, пояснив Святослав Журовський, директор КП «Тернопільінтеравіа».

— Зона дії ефективної роботи цих камер — приблизно 30 м, а технічні характеристики камер такі, що інфрачервона підсвітка дозволить ефективно працювати і в нічну пору доби, — пояснив Святослав Журовський. — В камерах  використовуються два методи визначення швидкості – лазар і радіохвилі.

Якщо на проспекті Злуки дві камери, направлені в різні боки, то обидві «писатимуть» усі смуги руху. Решта камер, зчитуватиме інформацію лишень в один бік.

Максимальна швидкість, яку вже камери не зафіксують — 250 км/год. Меншу так. Швидкість руху мотоциклів, якщо на них спереду є номерний знак, теж фіксуватиме.

— Місця для цих камер вибрані також невипадково, — каже Богдан Шевчук. — Вони встановлені на аварійно-небезпечних ділянках та/або місцях концентрації ДТП автомобільних доріг загального користування через недотримання швидкісних обмежень.

Зараз КАФи автоматично фіксують лише перевищення швидкості, проте пізніше система почне фіксувати й інші порушення – приміром, проїзд на червоний сигнал світлофора, порушення правил зупинки чи стоянки, проїзд смугою для громадського транспорту, тротуарами, смугами зустрічного руху тощо.

За словами першого заступника начальника Департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, система фото- та відеофіксації довела свою ефективність. Дійсно, кількість дорожньо-транспортних пригод з потерпілими та загиблими на ділянках, де вже є камери, знизились утричі.

Де найбільше зафіксували порушень і де ще будуть камери?

15 тис 34 постанови за порушення швидкісного режиму склали за неповних три місяці роботи п’яти камер у Тернополі.

Найменше — на просп. Бандери (біля «Літака» - прим. авт.) — 396 порушень.

Будного, 28 – 10 тис 123 (!) порушень.

— Перевищення швидкості – одна з основних причин ДТП з трагічними наслідками, — наголошує речниця управління патрульної поліції в області Катерина Метельська. — Тому це не просто норма правил, яких треба неухильно дотримуватись. Це, передусім, безпека кожного. Якщо водій дотримується швидкісного режиму, він може вчасно зреагувати на зміну дорожньої обстановки та вжити необхідних дій для уникнення ДТП. Тому патрульні вкотре закликають не порушувати правил та не наражати на небезпеку себе й інших учасників дорожнього руху.

У місті планують встановити ще щонайменше 4 камери. Чи це буде у 2022 році, поки невідомо.

  • Вул. Будного (де дві заправки WOG, які в народі називають «близнюки»);
  • вул. Микулинецька (перехрестя з вул. Козацька);за авто ринком біля світлоора
  • Гетьмана Мазепи, Миру та Чумацька (дамба ставу, в районі зупинки «Готель Галичина»)
  • Вул. Тарнавського (вище школи №11)

— Міськрада спільно з патрульною поліцією обирають, де потрібно встановити камери, — пояснив процедуру Святослав Журовський. — Далі клопотання направляють до столиці, до Департаменту патрульної поліції. Вони вже вирішують, скільки комплексів має бути і де саме. На саме обладнання місто не витрачає ні копійки – все нам передають. А встановлення та обслуговування — за кошти міськради.  

Щоб відповів водій-порушник, а не власник авто

Щоб «листи щастя» прийшли водію, а не власнику авто, можна зареєструвати онлайн належного користувача.

Призначити належного користувача на авто можна не виходячи з дому, щоб у разі автоматичної фото- або відеофіксації порушень ПДР штрафи отримувала особа, яка користується автомобілем, а не його власник. Про це повідомив начальник Регіонального сервісного центру МВС в Тернопільській області Святослав Вишневський.  

Від 20 січня 2020 року в Електронному кабінеті водія діє безкоштовна послуга «Керування належним користувачем». Онлайн-сервіс доступний на сайті e-driver.hsc.gov.ua та на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».

— Це перша онлайн-послуга, яка була створена відразу в електронному форматі, - пояснив Святослав Вишневський. - Так працює принцип “digital by design”, коли не в онлайн переводять вже наявні адміністративні послуги, а створюють нові, спираючись на онлайн-досвід користувачів. Раніше запуску всіх послуг в електронному форматі передувало надання сервісів за безпосереднього звернення клієнта до відповідної організації.

Належний користувач – це особа, яка на законних підставах користується транспортним засобом, що їй не належить, пояснили в сервісному центрі. Можливість зазначати належного користувача транспортного засобу (ТЗ) стане в нагоді автомобілістам у зв’язку з появою нових правил та налагодженням системи фото- і відеофіксації та паркування. Адже нести відповідальність за свою поведінку на дорозі має безпосередньо водій авто, а не його власник. А також отримувати сповіщення про нові штрафи, сплачувати їх тощо.

Як призначити належного користувача онлайн

Замовником послуги може бути фізична або юридична особа, яка хоче стати належним користувачем. Для цього необхідно:

1. Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.

2. Обрати з переліку послугу «Керування належним користувачем».

3. Ввести VIN-код автомобіля, для якого особа хоче стати належним користувачем. Система видасть деперсоніфіковану інформацію про автомобіль, не про його власника.

4. Обрати підставу для належного користування:

- домовленість із власником;

- довіреність на право користування ТЗ;

- договір оренди, найму чи позики;

- договір фінансового або оперативного лізингу.

5. Ввести e-mail і телефон власника авто.

6. Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування.

7. Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Після чого власник отримує листа з посиланням на онлайн-заяву. Для успішного завершення процедури власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення. Якщо підставою для призначення є лише домовленість, власник автомобіля має підписати заяву за допомогою КЕПу. Після чого особа, яка замовила послугу належного користувача, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія. Повний цикл надання послуги онлайн забирає один робочий день.

— Електронна послуга «Керування належним користувачем» доступна для фізичних та юридичних осіб і є безкоштовною, - каже Святослав Вишневський. - На один транспортний засіб може бути призначено не більше одного належного користувача. Видалення призначеного належного користувача можливе власником ТЗ – за поданою заявою або автоматично, у разі закінчення терміну, на який був призначений належний користувач.

Стати належним користувачем може лише особа, яка є власником національного посвідчення водія або посвідчення водія іноземної держави, що відповідає вимогам Конвенції про дорожній рух 1968 року. У випадках, якщо підставою для належного користування є оформлення на особу тимчасового реєстраційного талона або призначення працівника належним користувачем безпосередньо керівником юридичної особи, послуга надається лише в територіальних сервісних центрах МВС і за умови присутності власника ТЗ та особи, яка планує стати належним користувачем, пояснили у сервісному центрі.

Довідка

Статистика аварій (2019-2021 рр.) на ділянках, де зараз встановлені камери:

- просп. Злуки трапились 11 ДТП, з постраждалими - 7, травмовано 8 осіб. 
- вул. Протасевича - 6 ДТП, з постраждалими 2, травмовано 4 осіб.
- вул. Будного - загалом 60 ДТП, з постраждалими 8, травмовано 10 осіб, 1 людина загинула. 

Останні новини

Це цікаво

Оголошення

Нерухомість

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *