Новини Лановець та району

Проїзд буде по 8-10 гривень. Із жовтня у транспорті вводять зміни

Проїзд буде по 8-10 гривень. Із жовтня у транспорті вводять зміни

Проїзд буде по 8-10 гривень. Із жовтня у транспорті вводять зміни

Автор:

Федір Восінський

  • Вартість проїзду необхідно збільшити. Наголошує начальник міського управління транспортних мереж та зв'язку Олег Вітрук
  • За його словами, вже підготували проєкти рішень виконкому про зростання ціни. Тариф хочуть зробити однаковим як для маршруток, так і тролейбусів. 
  • Скільки ж будемо платити? У міськраді кажуть про 8-10 гривень. Однак перевізники просять 12. Інакше, кажуть, не виживуть. При цьому рівень комфорту для пасажирів, очевидно, так і не зміниться.

Ще тиждень тому в одній з тернопільських телеграм-груп з'явилося повідомлення про те, що вже з жовтня тернополяни платитимуть за проїзд 8-10 гривень.

Як стало відомо редакції, тариф для тернополян зросте вже у жовтні. Крім того, зміниться система розрахунку, а пересадки стануть безкоштовними. Для кого будуть пільгові умови? Розповідаємо.

Почнемо з того, що востаннє тарифи за проїзд у Тернополі змінювали у 2018 році. Тоді городяни вийшли на акції протесту, а вся країна спостерігала за «Транспортним майданом».  На знак протесту через підняття ціни проїзду тернополяни ходили пішки, а щонеділі на Театральному майдані збирали віче. 

Перевізники ЗАРАЗ хочуть, щоб підвищили тариф у маршрутках до 12 гривень, у тролейбусах та комунальних автобусах до 10 гривень. Для цього вони звернулися в міськраду та навели власні розрахунки.

Приміром, директор  ТОВ «Менс-Авто» Андрій Намака каже, що подали розрахунки міськраді, а які та затвердить, не можуть прогнозувати. 

— Всі тарифи, які приймали до того, не наздоганяли росту витрат, — каже Андрій Намака. — А від початку локдауну ми позалазили в борги, як то жартують, кінчайте торгувати, бо нема чим решту давати. Думали, сподівались, що після карантину відновиться пасажиропотік, а цього не сталось. Ріст мінімальної зарплати, суттєво зросли витрати на пальне і запчастини. 

Інші перевізники солідарні з ним у прагненнях підвищити ціну на проїзд.

Більше щодо зростання тарифу читайте за посиланням: Хочуть від 10 до 12 грн за проїзд – чому? Ми запитали у перевізників, чи буде комфорт за ці гроші.

У цьому матеріалі ми, зокрема, написали про те, що міська рада поки ніяких рішень не приймала. А лиш на виконкому затвердили виділення коштів (20 000 грн) на проведення незалежного аудиту. 

Більше жодних коментарів з цього приводу місцева влада не давала. 

Тож звідки повідомлення про підняття ціни вже у жовтні? 

Платитимемо по-новому

Раніше на виконкомі міської ради затвердили виділення коштів (20 000 грн) на проведення незалежного аудиту. А на 22 вересня питання змін у транспорті також винесли на виконком.

Нові тарифи, очевидно, затвердять. Ще 15 вересня на одній з радіостанцій Тернополя начальник міського управління транспортних мереж та зв’язку Олег Вітрук анонсував зростання тарифів на проїзд у громадському транспорті. Як пояснив пан Вітрук в прямому ефірі, протягом 2021 року в містах обласного значення прокотилася хвиля здорожчання проїзду в громадському транспорті.

— Ми намагалися стримувати зростання тарифів,— каже Олег Вітрук.— Але нам треба зберегти транспорт та забезпечити перевезення. Без належного сполучення може зупинитися робота великої кількості підприємств.

Враховуючи це, понад місяць тому в міськраді вивчали подані перевізниками розрахунки нової вартості проїзду (за їх розрахунками вартість проїзду необхідно встановити на рівні 10-15 гривень), зауважує він.

– Ми підготували проєкти рішень виконкому «Про забезпечення роботи міського електричного транспорту» та «Про забезпечення роботи міського автомобільного транспорту», якими передбачена оплата проїзду в розмірі 8 гривень при розрахунку соціальною «Картою тернополянина», 9 гривень – при розрахунку неперсоніфікованим проїзним квитком, яким може скористатися будь-хто, 10 гривень – при розрахунку пристроєм з технологією NFC, банківською картою та разовим проїзним квитком, тому що при цьому йде додаткова комісія в банк, – пояснив начальник управління транспортних мереж.

Тарифи будуть однаковими як для автотранспорту, так і для тролейбусів. Це пан Вітрук обґрунтував тим, що вартість електроенергії щороку зростає, окрім того, з’явилася додаткова оплата за розподіл електроенергії, зросли затрати на утримання тягових підстанцій.

– Ніяких дотацій від держави ми не отримуємо, тому зобов’язані виживати самі, – зауважив Олег Вітрук. – Соціальні «Картки тернополянина» видали 135,5 тисяч мешканцям міста, неперсоніфікованих проїзних квитків «на руки» видали орієнтовно 60 тисяч, вони також матимуть додаткову пільгу.

Водій не здійснюватиме оплату

При розробці нових тарифів в міськраді, каже пан Вітрук, свідомо виключили можливість готівкової оплати в громадському транспорті. Це допоможе уникнути питань щодо видачі чи невидачі квитків, пояснив начальник управління транспорту.

– Водій не матиме службової карти, аби реалізовувати квитки та не матиме права брати оплату за проїзд готівкою. У нас зараз завершується робота з компанією EasуPay щодо реалізації разових проїзних квитків. У Тернополі є понад 140 терміналів самообслуговування на зупинках громадського транспорту, так і в місцях, де є найбільша присутність жителів.

Тобто планують запровадити новий спосіб оплати проїзду, тепер водії не розраховуватимуть пасажирів.

Квитки тернополяни купуватимуть самі у терміналах, або ж оплачуватимуть проїзд за допомогою телефону, банківською картою чи "картою тернополянина".

Ще одне нововведення, яке планують, – запровадження послуги єдиного квитка. Вона дає можливість для пасажира протягом визначеного часу здійснити пересадку в інший транспортний засіб безкоштовно.

Зайшовши в тролейбус, пасажир валідуватиме свій засіб оплати, з нього стягнеться визначена сума за проїзд. Протягом 30 хвилин пасажир зможе вийти з одного транспортного засобу, сісти в інший. Ще раз валідувати засіб оплати, але при цьому стягнення коштів не буде.

– Згідно з нашими розрахунками, з будь-якої окраїни міста протягом 15-20 хвилин можна доїхати до найближчих точок пересадки, – пояснив Олег Вітрук. – Сподіваємося, що вже з 1 жовтня ми зможемо скористатися нововведеннями.

Перевізники поки не в курсі

Запитуємо у міській раді, чи 22 вересня на засіданні виконкому готов затвердити нові тарифи. Там інформацію про зміну вартості проїзду в громадському транспорті коментують наступним чином:

– Перевізники подали розрахунки на перегляд тарифів за проїзд у громадському транспорті. Управління транспортних мереж та управління економіки здійснюють перерахунки і нададуть свої висновки. Вартість офіційно буде затверджуватися виконавчим комітетом, — прокоментувала речниця міськради Мар’яна Зварич

Але вже увечері 21 вересня на тернопільських сайтах опублікували повідомлення від міськарди про зміну вартості проїзду уже з 1 жовтня. Тому це рішення є неминучим.

Чи задоволені маршрутники?

Чи задоволені маршрутники Журналісти також звернулися до перевізників, аби дізнатися, чи задоволені вони ймовірним тарифом і коли проситимуть у пасажирів більшу оплату.

Керівник ТОВ «Менс-Авто» Андрій Намака розповів, що вони до міськради звертаються регулярно.

— Ми дали свої розрахунки, пропозиції, — каже пан Намака.— Офіційної відповіді не було.

ФОП Юрій Лагіш пояснив, що поки про нові тарифи на проїзд говорити рано, адже перевізників у міськраді ще не повідомляли про їх введення.

— Я до розрахунків міськради відношення не маю,— каже пан Лагіш.— Не знаю ще, який буде проїзд, коли нас повідомлять, тоді будемо думати та рахувати.

А що там рахувати... Уже все порахували!

 

А що ви думаєте про збільшення вартості проїзду у Тернополі? Візьміть участь у опитуванні

{pulls id=3637|}

 

Читайте також:

Яка вартість проїзду в транспорті Тернополя та інших обласних центрах? Ми порівняли (ГРАФІКА)

Люди, де ваші маски? Ми перевірили, як тернополяни ігнорують карантин (ВІДЕО)

Останні новини

Це цікаво

Оголошення

Нерухомість

Контактна форма

Назва

Електронна пошта *

Повідомлення *