
Я не буду робити чужу роботу: три дні пекельного болю, бо лікар відмовив у прийомі волонтерці, травмованій на Сході
Автор:
Ірина БЕЛЯКОВА
- «Я не жила ці дні, а існувала через страшенний біль», - у Тетяни загострилась травма, яку отримала на Сході. Жінка не могла пересуватись чи хоча б повернутись, а лікар її просто… відфутболив.
- Або «Сталося так, як сталося», — лаборант, який відмовив волонтерці, не може пояснити, чому так вчинив. Хоча провину визнав і вже отримав догану.
- Або Як коментує інцидент керівництво рай лікарні і чи покарають горе-медика, читайте
- Це неможливо передати чи описати цей біль, три дні я не жила, а просто існувала, не допомагали навіть сильні знеболюючі, — відома волонтерка, викладачка Західно-Українського університету Тетяна Запаранюк ледь стримується. Жінка часто зупиняє розмову та весь час перепрошує, бо пекельний біль, каже, терпіти не сила. — Я просто не розумію, як ця людина може одягнути лікарський халат і зараз спокійно працювати… Запевняю тебе, я цю справу на гальмах не спущу. Він і йому подібні просто не мають права працювати у медзакладі, отаке творити і щоб все їм сходило з рук.
Три дні пекельного болю через відмову медика
У районній поліклініці відмовились обслуговувати тернополянку. Жінка прийшла до медзакладу лишень зробити рентген, бо у поліклініці, де вона лікувалась, рентген кабінет був зачиненим. Лікар запропонував невідкладно зробити рентген у сусідньому закладі. Адже без знімка не міг призначити пацієнтці лікування, а препарати, які приймала до цього, вже не діяли. Але у райлікарні пацієнтку просто відфутболили. Після перемовин з горе-медиком пацієнтці лишень вистачило сил дістатись чимшвидше додому, до ліжка. Бігати іншими закладами у пошуках рентген-кабінету сил вже не було. Три дні, п’ятниця та два вихідних, проведені вдома без належного лікування, нагадували пані Тетяні фільм жахів.
- Сьогодні, 26 квітня, я знову звернулась до свого лікаря в першу поліклініку, після рентгену мене направили на МРТ, ситуація серйозна, — розповіла Тетяна Запаранюк. — Попереду ще довге лікування, але, повір, щойно я стану на ноги, я обов’язково займусь тим горе-медиком, який мене відфутболив. Такі люди не мають права одягати білий халат і працювати і лікарнях.
Останніми днями Тетяна звернулась до поліклініки за місцем підписаної декларації. Там отримала направлення до травматолога. Пекельно боліло через травму, отриману жінкою на Сході, ще у волонтерські часи.

- Це страшенний біль, неможливість пересуватись чи хоч поворухнутись без знеболюючих, — розповіла пані Тетяна. — На біду, в першій поліклініці лише до 13 год працює рентген, а травматолог приймає з 14 год. Проте, отримавши електронне спрямування, пацієнт має право отримати необхідну діагностику в будь-якому закладі, що має укладений контракт з НСЗУ.
Сказав, то не його робота
Травматолог направив жінку на рентген до найближчого закладу, розташованого за кілька сотень метрів від поліклініки, — до райлікарні. В реєстратурі підтвердили, що за електронним направленням рентген у них пройти можна. Сказали, в який кабінет звернутись і до якого лікаря.
- Але лікар, до якого направили Таню, відмовився робити рентген, — розповіла подруга Тетяни Наталія Швайка-Репак. — Сказав, що нехай в першій поліклініці і роблять, а то не його робота і він цього робити не буде. Головного лікаря на місці не було.
Пацієнтка зі страшенним болем і гіпертонічним кризом, вже знесилена, поїхала додому. Бо просто не мала сили повертатись і знову кудись йти шукати рентген. Три дні вона сходила з розуму від шаленого болю.
- То навіщо нам ті лікарня з поліклінікою у Тернополі, які незаконно відмовляють у наданні медичної допомоги тернополянам? – написала Наталія Швайка-Репак.
А Тетяна досі згадує слова медика, якій їй відмовив робити рентген. Мовляв, я не буду робити за когось чужу роботу. Я не буду цього робити – і крапка. Йдіть, звертайтесь в 1 поліклініку. На цьому візит закінчився.
- Я не прийшла до лікаря додому, не вимагала чогось, що він не може зробити — я прийшла за меддопомогою до медика, в робочий час, з направленням, — обурюється пані Тетяна. — Черги не було, і в кабінеті, і в коридорі було пусто. Що робить цей горе-медик у медзакладі? Він забув, що отримує зарплату з наших податків?
Не перша подібна історія з цим медиком?
Після інциденту жінка пішла до реєстратури. Поцікавилась прізвищем медика, який їй відмовив. Медсестра за стійкою мовчала. Випадково зайшла інша лікарка, Тетяна у неї запитала прізвище медика.
- Через біль я тоді не дуже добре розуміла, що коїться, могла і не дочути, але нібито його прізвище Беднерівський, — каже Тетяна Запаранюк. — Дуже «веселий» у нього підхід до своєї роботи – я не буду цього робити і все. Це хамська і сволочна історія. І, як ми зрозуміли після написання посту у Фейсбук, це не перша подібна історія з цим же медиком. То чому він досі працює у закладі?
Під постом у Фейсбук — сотня коментарів. Причому думки тернополян, щодо «потрібності» районного закладу на території обласного центру, якщо в послугах відмовляють городянам, кардинально розділились. А чимало коментаторів вбачають в інциденті провокацію та навіть політичний шлейф. Автора посту ще й пробували звинуватити у «роботі на Надала». Адже сама лікарня не так давно довгенько перебувала в епіцентрі скандалу, зокрема, й з приводу того, кому належатиме – району чи Тернополю.
- Ух, як роздули… Ця лікарня вже як кістка у горлі, — пише Світлана Бетлей. —
- Серце болить, що там можуть лікуватись люди навколишніх громад, що там є класні спеціалісти, які прекрасно лікують. А щодо інциденту, думаю, не обійшлось без піару. Скільки звертались, нам ніколи не показали на двері, а завжди дали поради щодо лікування. Гра на публіку, підігріта посвідченням . Напевне, якби звернулась бабця і їй відмовили - ніхто б навіть не згадав. А тут сенсація. Вина все ж лікаря, а не лікарні в цілому.
Ольга Білоус переконана, що питання, чи потрібна лікарня місту, недоречне.
- Лікарня місту ніколи не належала, і будувалася не за рахунок місцевих бюджетів, — пише пані Ольга. — Окрім того, немає ніякої логіки відмовляти людині з направленням. Адже гроші йдуть за пацієнтом і, відповідно, лікарня отримала б за це оплату. Дуже підозріло влучний випадок в теперішній ситуації.
В управлінні охорони здоров’я обладміністрації поки відповіді на запитання журналістів щодо інциденту не надали. Ми також цікавились, чи мають право відмовити пацієнту в обслуговуванні, кому саме і в яких випадках. Щойно нам нададуть відповідь, опублікуємо її.
А от у райлікарні інцидент прокоментували. Щоправда, попри пандемію, очільник медзакладу категорично відмовився коментувати ситуацію телефоном чи за допомогою електронних додатків. Погодився говорити з журналістом лишень на умови особистої присутності. «20 хвилин» на це пішли. І дізнались, що відмовив волонтерці не лікар, а лаборант. Точний стаж його дізнатись не вдалось, проте відомо, що у медзакладі він працює більше 10 років.
«Сталось так, як сталось…» Що кажуть у лікарні?

— Сталось так, як сталось – лаборант не може пояснити, чому так вчинив, — прокоментував інцидент очільник закладу Володимир Лісовський. — Зранку 26 квітня ми, за участі в.о. мед директора, завідувача поліклініки, зав рентген кабінету та медпрацівника, який допустився помилки, провели службове розслідування і з’ясували всі обставини. Він (лаборант – прим. авт.) повністю бере вину на себе, зрозумів, що вчинив неправильно. І вже отримав догану.
Будь-якого пацієнта, який має електронне направлення від сімейного лікаря чи вузькопрофільного спеціаліста, мали обслужити у лікарні, каже Володимир Лісовський. Й уточнив: така система діє від квітня 2020 р. та підкріплена законодавчою базою. Не могли відмовити й пацієнтам без направлення, які мали намір отримати меддопомогу чи пройти обстеження у цій райлікарні. Щоправда, платно, офіційно у касу лікарні. І за умови, якщо у закладі є для цього потрібна апаратура і лікарня має право надавати певний вид послуг.
- Найчастіше до нас за меддопомогою звертаються жителі 6 громад, новостворених на базі колишнього Тернопільського району, — каже Володимир Лісовський. — Пройти обстеження може будь-хто інший, хто має електронне направлення від сімейного лікаря чи від вузького спеціаліста.
Очільник закладу від імені адміністрації, всього медперсоналу і головного учасника інциденту - лаборанта попросив вибачення у пацієнтки. І погодився: випадок неприємний.
— Наш медпрацівник допустив грубе порушення чинного законодавства, від імені адміністрації та всіх працівників, і від нього також, прошу вибачення у пацієнтки, — каже Володимир Лісовський. — На медпрацівника, який допустився помилки, накладено адміністративне стягнення, він отримав догану, про це є наказ, і персонал лікарні з ним вже ознайомлений.